גרפיקה

תקשורת חזותית, העיצוב החזותי לטובת חברה סוציאלית

אנו חיים בחברה מאוד תחרותית, מאוד חומרית שבעיקר חשוב לה כל עניין הכסף, מאיפה להרוויח את לחמנו, מה נעשה עכשיו, אין עבודה. מנגד בערוצים המסחריים, מתפרסמים להם עדיין בשיא החוצפה עוד ועוד מוצרים שיכול רק המעמד הסוציו-אקונומי הגבוה לקנות, זה לא צריך להיות כך, לא צריך להיות כזה חוסר התחשבות באלו שלא יכולים להרשות לעצמם לקנות מאכל יקר זה, עניין התקשורת החזותית משחק תפקיד מאוד טוב כאן בהעברת המסר, ניתן לעצב כרזות עם דימויים של קוטג' לאות מחאה של קוטג', דימויים של חלב, להזכיר לציבור מה היה, בדרך חזותית זו קל יותר לשכנע ציבור יותר רב לחשוב לפעול, לצאת מהקונכיה, להתחיל לחשוב מהראש ומהלב, יכול להיות כאן יותר טוב, אומרות הכרזות, אם רק נאמין.

מעצבים רבים לפעמים תורמים רבות לקהילה, אם זה בבניית לוגו למטרה חברתית שמקימי החברה רוצים לקדם, אם בבניית אתר אינטרנט שכל כולו כדי לפרסם את הרעיונות שאותם מעבירי מסר רוצים לפרסם, להראות לשנות, תמונות יכולות מאוד לעזור, סרטונים ועריכתם יכולים מאוד לעזור לשנות את התודעה אצל אנשים שייתכן ולא כל כך מבינים מה שקורה סביבם והם כל הזמן עם הראש בקיר, בטלוויזיה בעיתון, כאילו אין בעיות הכל בסדר.

ניתן ליצור איתם קשר באמצעים החזותיים שהם בורחים אליהם בטלויזיה אפשר לפרסם כתבה בערוץ הקהילתי שאולי תתפוס את עינו של האזרח שמזפזפ בין הערוצים בזמן שיעמום, אפשר לפרסם מודעות בעיתונים קהילתיים, במקומונים קטנים, אנשים מקבלים אותם לתיבות הדואר שלהם מדי שבוע, לא עולה להם דבר, יושבים מדי פעם בנוחיות ושולפים וקוראים, זו מדיה שאפשר להעביר בה מסרים מאוד עמוקים, בעזרת כתבות בונות, תמונות משכנעות, כותרות שקוראות להבנה את אשר קורה כאן, מה קורה כאן ומה אתה יכול לעשות כדי להביא שינוי, את עיקרון המדיה החזותית הבינו לא רק מארגני המחאה אלא גם השלטון שנבחר ורוצה לשכנע את העם שהכל בסדר, הכל נעשה לטובתו ולכן מפעילים המון פרסומים בטלויזיה של משפחות שנהנות מהשינוי שנעשה, סרטונים ביוטיוב שזוהי מדיה נוספת ללא עלות בכלל שכל אחד יכול לצלם עצמו בווידאו ולהעביר מסר חזותי ופשוט לקוות שהמסר יעבור ויהיה מובן למי שיעבור אליו ואם לא עבר טוב, צריך לנסות להבין אולי מלימודי תקשורת חזותית מה עוד אפשר לעשות כדי להעביר מסר, אולי מוזיקה מסויימת, אולי להראות כרזות מסויימות, גרפים, טבלאות, אלו הם כלים חזותיים מעולים שבעזרת צבעים עמודות ומספרי אחוזים יכולים להראות לצופה, מה היה קודם מה קורה עכשיו לפי תנודות הגרפיים.

גרפיקה

סגור לתגובות.

%d בלוגרים אהבו את זה: